خرید ملک در ترکیه

 

 

ترکیه از جمله کشورهایی است که سیاست های جذب سرمایه خارجی و رونق اقتصادی از این طریق را در پیش گرفته است. از شیوه های دریافت اقامت و شهروندی، خرید ملک در ترکیه است. این شیوه یکی از سریع ترین و مطمئن ترین راه ها برای مهاجرت به ترکیه میباشد. اما با خرید هر ملکی، شما مشمول دریافت شهروندی نمیشوید. برای آگاهی از مقدار ارزش ملک برای دریافت اقامت، مراحل خرید ملک، کمیسیون دریافتی توسط مشاورین املاک و تمامی جزئیاتی که باید رعایت کنید با وب سایت گروه صراف اوغلو همراه باشید.

 

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

 

یکی از ساده ترین شیوه های اخذ اقامت ترکیه و یا اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه و ملک در ترکیه است. قیمت ملک و خانه در ترکیه کمتر از ایران است و برای بسیاری از ایرانی ها بصرفه است تا از این طریق مهاجرت کنند. این شیوه در همه جای دنیا متداول نیست و کشور های معدودی از این طریق شهروندی میدهند. در قوانین قدیمی ترکیه، با خرید ملکی به ارزش 250هزار دلار میشد برای اخد شهروندی اقدام کرد.

 

 

قوانین جدید اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه

 

در سال اخیر قوانین تغییر کرده به طوری که برای کسانی که بدنبال شهروندی ترکیه هستند، لازم است ملکی به ارزش 400هزار دلار خریداری نماید. بعد از خرید ملک در کوتاه ترین زمان شهروندی ترکیه به آنها تعلق میگیرد.

در صورتی که ارزش ملک کمتر از 400 هزار دلار باشد میتوان در خواست اقامت یک ساله داد و بعد از یکسال باز هم اقامت را از طریق سند همان ملک تمدید کرد. در صورتی هشت سال مدام اقامت تمدید شود، صلاحیت لازم وجود داشته باشد و در طول هشت سال بیشتر از 360 روز خارج از ترکیه نبوده باشد؛ شخص میتواند اقدام به دریافت شهروندی ترکیه برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نماید.

 

حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

 

حداقل قیمت ملک، خانه، آپارتمان که در ترکیه باید خریداری شود تا بتوانید اقامت یک ساله بگیرید 75 هزار دلار است و برای گرفتن شهروندی مبلغ 400 هزار دلار لازم است.

 

مراحل خرید ملک و اخذ اقامت

 

دقت داشته باشید که خرید ملک در ترکیه، خرید به قیمت مناسب و با شیوه قانونی نیاز به همراهی مختصصین قابل اعتماد در این زمینه دارد. مشاورین شرکت تجاری و بازرگانی صراف اوغلو به شما کمک میکنند تا ملکی مناسب انتخاب کرده و در تمام مراحل خرید ملک در ترکیه، شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

  • انتخاب ملک
  • افتتاح حساب برای خریدار و واریز پول به حساب در ترکیه
  • ارزش گذاری ملک توسط مقام دولتی
  • انتقال سند در دفتر اسناد رسمی (نوتر)
  • انتقال پول به حساب فروشنده
  • دریافت تاپو (سند ملکیت)
  • پس از در یافت سند میتواند به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کنید و باتوجه به قیمت ملک درخواست تابعیت (شهروندی) و یا اقامت بدهید.

 

کمیسیون و مالیات چقدر است؟

کمیسیون 2% ارزش ملک که هم از خریدار و هم از فروشنده گرفته میشود و مالیان بر ارزش افزوده 18% است. البته املاک نوساز معاف از مالیات هستند.

 

قیمت ملک در ترکیه

 

آنچه که ترکیه را مقصدی جذاب برای ایرانیان کرده است، قیمت ملک در این کشور است. جالب است بدانید که قیمت در ترکیه کمتر از ایران است و با حدود دو میلیارد تومان میتوان صاحب خانه شد و اقامت یکساله ترکیه را گرفت.

اگر به فکر خرید خانه در استانبول هستید باید بدانید که کمترین قیمتی که با آن میتوانید صاحب خانه شوید 2 میلیارد تومان است.

 

قیمت ملک در استانبول

 

نام شهر پایین ترین ( لیر) بالاترین( لیر)

قیمت یک واحد 100 مترمربع

استانبول 250 هزار 1400000 825 هزار
آنکارا 180 هزار 750 هزار 240 هزار
آنتالیا 190 هزار 480 هزار 270 هزار
ازمیر 230 هزار 880 هزار 350 هزار
بورسا 150 هزار 280 هزار 221 هزار
ترابزون 160 هزار 265 هزار 211 هزار
دنیزلی 175 هزار 293 هزار 230 هزار
کایسری 125 هزار 210 هزار 166 هزار
آدانا 150 هزار 250 هزار 200 هزار
آکساری 120 هزار 200 هزار 160 هزار
وان 145 هزار 240 هزار 190 هزار
ریزه 168 هزار 280 هزار 224 هزار
ماردین 97 هزار 162 هزار 130 هزار
مالاتیا 127 هزار 215 هزار 170 هزار
بوردور  150 هزار 250 هزار 200 هزار
آدی یامان 110 هزار 180 هزار 145 هزار

 

آیا ملک خریداری شده را قبل از 5 سال می توان فروخت؟

و آیا چند سال سابقه اقامت که با خرید ملک به دست آمده از بین میرود؟ جواب این سوال را در ویدئو زیر داده ایم

 

مناطق مختلف استانبول برای خرید ملک

 

استانبول شهری خاص در ترکیه است به این دلیل که نیمی از شهر در قاره آسیا و نیمی دیگر از شهر در قاره اروپا قرار دارد. در هنگام خرید ملک اولین چیزی که باید به آن توجه کنید منطقه آن است.

 

منطقه آسیایی استانبول

 

در قسمت آسیایی استانبول بیشتر ساکنان بومی و ترک اقامت دارند. محله های آسیایی استانبول به جهت دسترسی به مکان های توریستی و تاریخی کمی دور تر هستند. از طرفی این منطقه بافت یکدست و همینطور تمیزی دارد. از جمله محله های قسمت های آسیایی استانبول میتوانیم به کارتال و کادیکوی اشاره کنیم که به تازگی مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته است.

 

منطقه اروپایی استانبول

 

این منطقه به مراکز تفریحی و توریستی استانبول نزدیک است و همچنین مورد توجه خریداران خارجی قرار دارد. از جمله محله های منطقه اروپایی استانبول میتوانیم به بی اوغلی، ساریر، ماسلاک و فاتیح اشاره کنیم.

 

مراحل خرید ملک در ترکیه

در این بخش مراحل خرید ملک در ترکیه را توضیح میدهیم. از پیش دانستن این مراحل به شما که قصد خرید ملک در یک کشور دیگر با قوانین متفاوت را دارید کمک میکند. با آشنایی با مراحل خرید خانه در کشور ترکیه هم از قبل مدارک و کارهای لازم را انجام میدهید و هم از پیش با مراحل آشنایی کامل دارید. پس حتما ادامه مقاله را مطالعه نمایید:

 

بررسی حضوری ملک

در ابتدا ضرروری است که به صورت حضوری از ملک دیدن کنید. در بررسی حضوری ملک به مواردی مانند سال ساخت ساختمان، نوساز یا دست دوم بودن، نور گیر بودن و همینطور دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی را در نظر بگیرید.

در کنار بررسی حضوری ملک به منطقه ملک توجه کنید. در قوانین 2023 خرید ملک در ترکیه خرید خانه برای اخذ اقامت در مناطق خاصی ممنوع شده است. به عنوان مثال منطقه  " فاتیح " در قسمت اروپایی استانبول جزو مناطق ممنوعه استانبول معرفی شده است.

بررسی مدارک ملک و استعلامات لازم

شما باید با کمک یک فرد متعمد و آشنا با اسناد ترکیه، سند ملک و سند پایان کار را بررسی کنید. این کار مانع هر گونه کلاه برداری میشود. مساحت ملک و آنچه در سند ذکر شده است را بررسی کنید تا اطلاعات مطابقت داشته باشد.

تنظیم قولنامه یا قرارداد معتبر

در این مرحله شما به یک فرد متخصص نیاز دارید. مشاوران صراف اوغلو در تمام مراحل در کنار شما هستند و به صورت تخصصی در خرید یا اجاره ملک و تنظیم سند به شما کمک خواهند کرد.

قولنامه و قرارداد باید با قوانین ترکیه مطابقت داشته باشند و هم اینکه به ضرر شما به عنوان خریدار نباشد.

افتتاح حساب

شما به عنوان خریدار باید یک حساب در بانک های ترک داشته باشید. معمولا ایرانی ها در زراعت بانک حساب باز میکنند. سپس از ایران پول باید به این حساب واریز نمایید.

پرداخت هزینه

بعد از تنظیم قرارداد، با توجه به قرارداد مبلغی به عنوان پیش پرداخت به حساب فروشنده واریز میشود. سپس در موعد مقرر شده مابقی پول پرداخت میشود.

انتقال سند مالکیت ملک

مدارک لازم را آماده کرده (شرکت صراف اوغلو این مدارک را برای شما آماده میکند)

عکس سه در چهار

همچنین کد مالیاتی دریافت میکنید

سپس از اداره مربوطه درخواست انتقال سند میکنید.

ثبت سند رسمی (تاپو)

فروشنده باید در دفتر اسناد رسمی سند را به نام شما (خریدار) منتقل نماید.این انتقال سند همراه با پرداخت کل مبلغ و همینطور پرداخت مالیات توسط خریدار است.

 

 

مشاور خرید خانه در ترکیه

 

خرید ملک در ترکیه


نظرات

  • نظری ثبت نشده است.

ثبت نظر

جدید ترین املاک

مشاوره رایگاه برای مهاجرت و خرید ملک

درمورد خرید ملک،خودرو،سرمایه گزاری و یا مهاجرت به ترکیه سوالی دارید؟

Call Watsapp instagram